تصاویر و فیلم | تویوتا از نسل جدید خودروی هیبریدی خود رونمایی کرد

AبهGHAROOOON گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ونزا نام کراس اوور میان سایز نه چندان موفقی وجود که عرضهٔ آن تو سال ۲۰۱۵ در بازار آمریکا انتها یافت. حال، اما پس از غیبتی نزدیک به پنج سال، تویوتادوباره این نام را احیا و کراس اوور میان سایز جدیدی را با نام ونزا معرفی کرده است.

این کراس اوور جدید، ولی اساساً نسخهٔ ری بج شدهٔ تویوتا هریر است که روی پلت فرم ماژولار TNGA تویوتا باریک شده و صرفاً با یک قوای محرکهٔ هیبریدی به بازار عرضه می شود.

قوای محرکهٔ هیبریدی ونزا سیستم جدیدی است که از یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار استوانه و گیربکس CVT به همراه سه گانه موتور الکتریکی تشکیل شده است. مجموع غلبه این سیستم ۲۱۹ اسب بخار است و تویوتا تخمین میزند مصرف سوخت آن ۵.۹ لیتر در هر صد کیلومتر باشد. مثل نسخه های هیبریدی کراس اوورهای رافور و هایلندر، ونزا بی آرامی به قیافه استاندارد بوسیله سامانهٔ چهارچرخ محرک الکتریکی تویوتا مهیا شده است.

در این سیستم، دو اتومبیل الکتریکی روی پایه تعاقب نصب شده تا به چرخ های پشت نیرو بدهد. بوسیله گفتهٔ تویوتا، این سیستم چهارچرخ محرک پیشرفته ای است که بسته به شرایط می تواند توزیع گشتاور متفاوتی داشته باشد.

تویوتا ادعا می یواش گشتاور بلافاصله موتورهای الکتریکی انگیزه بهبود پاسخگویی و پرفورمنس خودرو می شود. برضد خاندان قبلی، درون این سراب ونزا خبری از پیشرانهٔ V۶ نیست. پلت فرم TNGA-K که زیر پوست ونزای جدید قرار گرفته و با مدل های کمری، آوالون، رافور، هایلندر و نسل جدید مینی ون سی ینا مشترک است، ریختگی مرطوب و سفت تر از پلت فرم های قبلی تویوتا بوده و سبب گشایش پویایی رانندگی و ایمنی خودرو می شود.

این کراس اوور هیبریدی همچنین بوسیله جهیز احیای انرژی ترمزها غصه مهیا شده که جهت بازیابی انرژی ترمزها در شیب ها و ترافیک شهری شده و اصطکاک غیرضروری ترمزها را هم کاهش می دهد.

ونزا در پیدا تقریباً با هریر ژاپنی یکسان است که این یعنی در اینجا اندوه شاهد جلوپنجرهٔ مسدودی هستیم که با چراغ های باریکی احاطه شده است. درون پایین غم ورودی هوای بزرگی بوسیله چشم می خورد که البته درون اکثر مواقع عقد است.

با نگاه بوسیله پروفیل جانبی خودرو، نمایی ساده با پوشش پلاستیک رکاب، خط شانهٔ برجسته، خط سقفی با شیب ملایم دیده می شود درحالی که زیر گلگیرها هم رینگ های ۱۸ یا ۱۹ اینچی صبر می گیرد. در بخش عقبی خودرو، شیشهٔ زاویه دار، اسپویلر روی سقف و چراغ های LED باریکی دعوت توجه می کنند که جگوار F-Pace را بوسیله یاد می آورند. نکتهٔ عجیب در اینجا، ولی سر اگزوزهایی است که از زیر سپر بیرون آمده اند، زیرا خودروهای هیبریدی تکاپو می کنند سر اگزوزهای خود را پنهان کنند.

اتاقک ونزا با مدل سازی جناح متشابه در بالای داشبورد از سایر کراس اوورهای تویوتا مثل رافور الهام گرفته است. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خودرو که از اندروید اتو، اپل کارپلی و آمازون الکسا پشتیبانی می کند، به قیافه مقیاس داخل تیپ های LE و XLE از قاعده یک نمایشگر هشت اینچی نمایش می شود، اما بخاطر تیپ XLE یک نمونهٔ ۱۲.۳ اینچی هم متناسب سفارش است. این نمایشگر بزرگ پر حرارت داخل تیپ لیمیتد بوسیله قیافه نمونه عرضه می شود. علاوه کنار این، صفحه آمپر خودرو هم بوسیله یک نمایشگر ۴.۲ اینچی (در تیپ LE) خواه ۷ اینچی (در تیپ های XLE و لیمیتد) برازنده انتظام مجهز شده است.

برای ونزا معیار ۲۰۲۱ مجموعه ای از آپشن ها مثل آینه عقب دیجیتالی، گرم کن و تهویهٔ صندلی های جلو و نمایشگر سربالای ۱۰ اینچی قابل نصیحت است. سیستم صوتی میزان خودرو شش بلندگو دارد، ولی می قابلیت یک سیستم صوتی پریمیوم ۱۲۰۰ واتی JBL با نُه بلندگو و یک ساب ووفر را غم بخاطر آن سفارش عدل که قوی ترین سیستم صوتی تو مخلوق های تویوتا محسوب می شود.

یکی دیگر از آپشن های جالب ونزا سقف تیغ ای پانورامیک آن است که بوسیله فن شناسی شیشهٔ الکتروکرومیک فراهم است. این تکنولوژی ظرف عزب یک ثانیه سقف سرتیز ای را از حالت درخشنده به مات تبدیل می کند. این ویژگی حتی در خودروهای لوکس هم به ندرت دیده می شود.

مثل دیگر محصولات مدرن تویوتا، نسل متاخر ونزا غم به پکیج امان Safety Sense ۲.۰ این همدستی مجهز شده که این یعنی حتی تیپ پایهٔ آن تیمار به رخ نمونه از سیستم های معاون رانندهٔ زیادی قرین سیستم اعلام خطر و پیشگیری از برخورد جلو با توان تشخیص خودروها، عابرین پیاده و چرخه سواران، کروز کنترل تطبیقی، نوربالای خودکار، پایش نقاط کور و هشدار گذر و مرور عقب برخوردار است. در تیپ های والاتر نیز هشدار و جلوگیری از در رو از خط با دستیار فرمان، نمره علائم جاده و سنسورهای پارک جلو و عقب با ترمز اتوماتیک ارائه می شود.

ونزا به لطف پلت فرم TNGA-K و جهیز تعلیق چند اتصالی عقب، هندلینگ شیطان و اتومبیل آرامی دارد. این خودرو نیز بوسیله دستیار فعال پیچیدن هم مهیا شده که داخل خلال پیچیدن، ناچیز فرمانی را با کوشا کردن سیستم کنترل پایداری کاهش می دهد.

مهندسان تویوتا نیز با استفاده از شیشهٔ جلوی آکوستیک و قرار دادن متریال مانع صدا در نقاط مهم، بوسیله خموشی داخل خودرو غصه توجه داشته اند. تو همین حال، تکنولوژی کنترل تهویهٔ S-S Flow که برای ابتدایی مرحله تو محصولات لکسس ارائه شد، در ونزا هم بود. دارد این سیستم جریان هوای بخاری یا کولر خودرو را فقط به جانب صندلی هایی که سرنشین روی آن ها نشسته هدایت می کند که این علت کاهش مصرف کارمایه و بهبود استعمال سوخت می.

شود دنبال صندلی های عقب این کراس اوور هیبریدی هم فضای بار بزرگی به حجم ۱۰۳۰ لیتر وجود دارد که از صندوق جنین ۸۶۰ لیتری شورلت بلیزر و ۹۱۰ لیتری نیسان مورانو ارشد تر.

است خاندان متاخر ونزا بوسیله همراه تبار جدید سی ینا تابستان امسال راهی نمایندگی های بیع تویوتا تو ایالات متحده خواهد شد تا بریدن میان نمونه های رافور و هایلندر را پُر. کند تویوتا فعلاً قیمت این کراس اوور جدید را اعلام نکرده، اما با توجه به بها پایهٔ,۲۸ ۳۵۰ دلاری رافور و,۳۹ ۸۰۰ دلاری هایلندر، صدای زیر مردانه می رود بها آن از حدود ۳۰ هزار دلار آغاز. شود برخلاف سلاله ابتدا ونزا که درون کارخانهٔ تویوتا درون کنتاکی آمریکاتولید می شد، این نسل جدید در کنار هریر در ژاپن تولید خواهد. شد مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی.
درنگ فایل آن را از اینجا دانلود: کنید/video